Spelbolagen i styrkekamp
Ladbrokes väljer ytterligare en säsong som sponsor till av Big Brother i Kanal 5. Norden-vd Douglas Roos bryr sig inte om synpunkterna om för mycket sex och naket i programmet. Mera Tv utlovas också från Ladbrokes som också litar till stortavlor runt om i Sverige.
Betsson går ut på bred front. Marknadsföringen fördelas över tv, utomhus, internet och radio och hela lanseringen ger en framtoning av den snälla utmanaren.
ATG har aviserat ett sparpaket och verksamheten vid banorna i Norrland ska stängas. Svensk travsport har uppförsbacke. Men framför Tv:n sitter fler traventusiaster än någonsin. Hur går det här ihop? Allt färre människor uppsöker banorna för att spela.
- Men det gäller bara storbanorna, säger Bruno Pettersson som fungerar som konsult för Åby och Halmstad.
- Landsortsbanorna håller ställningen, och spelet i västsverige har ökat.
Men visst, det är ett problem med publiken på storbanorna där minskningen handlar om mellan 15 och 20 procent, menar Pettersson i Göteborgs-Posten.
Nödvändigheten av att vara på plats är inte lika stor i dag för spelarna.
Den saken går att lösa så behändigt ändå numera. De tekniska innovationerna sker på bekostnad av närvaron på plats.
Mest lästa just nu
Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.