Minsta hästen ska göra ATG störst

ATG lanserar på måndag sitt nya reklamkoncept "Ingen dröm är för stor". I huvudrollen – Vinnie, världens minsta men mest charmiga häst.
Vinnie flyttar hemifrån för att göra karriär. ATG:s senaste reklamfilm är gjorde av Måns Herngren och består av en liten söt berättelse och kommer charma många betraktare

 

- Med Vinnies hjälp ska vi öka intresset för ATG och för hästar i allmänhet. Och med fler kunder kan vi ge tillbaka mer till trav- och galoppsporten, säger Sten Andersen, marknadschef på ATG.

Ska bli Nordens största spelbolag

Den omfattande kampanjen är starten på en resa och det är inget dåligt mål - ATG ska bli Nordens största spelbolag, enligt visionen. 

Under hösten kommer Vinnie, som är av rasen amerikansk minihäst, synas i TV, på nätet, i tidningsannonser, i utomhusreklam och hos alla ATG-ombud. I reklamfilmerna, som regisseras av stjärnregissören Felix Herngren, får vi följa berättelsen om Vinnies tuffa start i livet och hans stora drömmar om framtiden.

En förlansering skedde redan i juli genom en jobbannons där ATG sökte en skötare åt Vinnie. Rekryteringsfilmen fick spridning i sociala medier, 170 000 såg filmen och ett stort antal ansökningar har kommit in. I september bestäms vem som får drömjobbet att sköta Vinnie.

Här kan du se reklamfilmen

- Med vårt nya koncept vill vi göra ATG och spel på hästar mer tillgängligt. För att hästsverige ska växa och må bra måste vi engagera nya spelare som idag inte är intresserad av spel på hästar. Vinnie är en del av detta och vi kommer även att lansera nya spelformer under kommande år som gör det lättare för alla att spela på våra produkter, säger Sten Andersen.

Och gynna hästnäringen, kunde han ha lagt till. Varje år ger ATG nämligen hela sitt överskott på omkring 1,6 miljarder till hästsporten.

Förhandstitta på reklamfilmen här.

SHL-laget Örebros tidigare vice ordförande och sportchef, Mikael Lindqvist, tidigare Fahlander, 49 år, dömdes på tisdagen av Örebro tingsrätt till tre år och sex månades i fängelse, i tre fall av grova skattebrott, samt fem års näringsförbud. Han var under flera säsonger, 2010-2014, ishockeylagets största sponsor.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Nu börjar det bli trångt på läktarna runt centercourten vid Båstad tennisstadion. Räkna med nytt publikrekortd i sommar. Den ene världsstjärnan efter den andre har gett klartecken till att komma i sommar. Senast  sa världstvåan Jannik Sinner ja till Nordea Open.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.

I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar. 

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Den 14 mars släpps podden Radiosporten Hockey och leds av journalisten Magnus Wahlman tillsammans med experten Per Svartvadet. Här ska mixen av intervjuer med stora hockeyprofiler, historierna bortom isen och aktuella händelser ge något den hockeyintresserade publiken inte får någon annanstans.
Radiosporten Hockey med Wahlman och Svartvadet är en podd där lyssnaren i varje avsnitt får höra några av de mest aktuella och tongivande rösterna inom svensk och internationell hockey. Här blandas intervjuer med aktuella och profiler med analyser från programledarna.
Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.