Kan de fortsätta succén från VM?

Blir det en fortsättning på succén i VM? Damlandslagets premiär i EM-kvalet , borta mot Lettland , inleder också NENT Groups mångmiljonsatsning på damfotboll.

Nent Group har gjort en investering i damfotboll som inget annat TV-bolag har stått bakom någonsin

– Det här är ett oerhört populärt landslag som lockade flera miljoner tittare under VM i somras. Nu ska det bli häftigt att visa kickoffen för resan mot nästa stora mästerskap, säger Per Nunstedt, sportchef NENT Group Sverige.

100 Tv-matcher i jättepaket

Förra veckan presenterades den nyasatsningen på damfotboll,  med engelska Super League, tyska Frauen-Bundesliga och franska Division 1, vilket innebär över 100 direktsända matcher/säsong på streamingtjänsten Viaplay de närmaste tre åren. 

Dessutom säkrade NENT Group rättigheterna till Sveriges första match i kvalet till EM i England 2021, tillika landslagets första tävlingsmatch sedan sommarens bronssuccé i VM.

– Även om ett par viktiga nyckelspelare som Fridolina Rolfö och Nilla Fischer saknas så ser jag bara möjligheter, säger NENT Groups fotbollsexpert Bojan Djordjic och fortsätter:

Mycket hänger på Kosovare 

– Det finns tillräckligt många skickliga spelare i truppen, och även om Lettland har en stark centrallinje så är det en nation som vi ska slå. 

– Det blir oerhört viktigt att ha ett bra bolltempo. Kosovare Asllani får en nyckelroll med sina kvaliteter, hon har det lilla extra.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Hur  ansträngd situationen är i Östersunds FK beskrivs av dagens fakta – klubben har fått in drygt 7,7 miljoner kr, men behöver ytterligare 11 miljoner! Sedan den 1 september har klubben lyckats samlat in7,7 miljoner kronor av de tio miljoner kronorna som föreningen behöver kortsiktigt och av de 15 miljoner kronorna som behövs långsiktigt.

Det finns ingen gata i Sverige som kan mäta sig med Evenemangsgatan i Göteborg. Sträckan mellan Scandinavium och Ullevi, med närheten till Gamla Ullevi och Valhalla är arenatätast i landet och har därtill med ett massivt utbud.

Men det finns heller ingen gata i landet som är så omdiskuterad och väcker så mycket tankar på förändring. Nu finns förslag om att riva både Ullevi och Scandinavium!

Svaneholm Open lockade med några av världens bästa spelare till den nya tennisturneringen vid slottet. Men det kom alldeles för få åskådare och arrangemanget gick back. 

Arrangörsbolaget saknar pengar och kan inte betala räkningarna, enligt Sydsvenskan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Nordea återkommer som landets ledande sponsor till tennis. Banken har en lång tradition som tennissponsor, allra senast för Nordic Light Open åren 2002–2008. Damturneringen i Båstad gällde det då, nu går banken all- in för både damtävlingen och herrturneringen, den som är en av tourens äldsta och mest populära tävlingar. Nu skaSwedish Open bli Nordea Open, en tvåveckors tennisfest sommaren 2020.

14-20 oktober vänds tennisblickarna mot Kungliga Tennishallen i Stockholm när det är dags för klassiska Stockholm Open. Nu är det klart att hela turneringen sänds på Eurosport och Kanal 9.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.