Jättesatsning av SvenskHockeyTV

Under sju säsonger har Svenska Ishockeyförbundet i samarbete med LiveArena profilerat och tillgängliggjort hockeyn via livesändningar på webben. Nu är avtalet förlängt i ytterligare tre år.

Målet under de kommande säsongerna är att alla ca 300 ishallar med seriespel ska utrustas för helautomatiserade produktioner

- Svenskhockey.tv blir en ännu viktigare pusselbit i vår vision om att bli Sveriges mest engagerande idrott.

Täcka alla hockeyhallar

Inför kommande säsong kommer över 100 av landets ishallar att utrustas med helautomatiserade produktionslösningar för ishockeymatcher. Målet under de kommande säsongerna är att alla ca 300 ishallar med seriespel ska utrustas med helautomatiserad teknik och nå möjligheten att sända ishockeymatcher, vilket medför att all ungdoms- och juniorhockey i Sverige kommer att kunna sändas och dokumenteras via Svenska Ishockeyförbundets tjänst Svenskhockey.tv.

Den nya tekniken innebär att ingen person behöver vara involverad i produktionen.

– Det känns riktigt spännande att vi nu kommer att erbjuda alla en möjlighet att följa och engagera sig i svensk hockey på nära håll. Jag tänker då särskilt på alla som har barn, släktingar och kompisar som spelar hockey och som inte kan vara på plats. Men också för svensk hockey i stort, som kan exponera sin verksamhet genom att dokumentera matcher.  säger Christer Plars,  

Vill vara i spetsen

För LiveArena har det här samarbetet stor betydelse då man bevisar att man ligger i framkant av utvecklingen med den teknik och de produkter man erbjuder via artificiell Intelligens.

– Vi har ett fantastiskt samarbete med Svenska Ishockeyförbundet och är såklart både glada och tacksamma att vi får fortsatt förtroende att via Svenskhockey.tv göra ishockey till en demokratisk rättighet och en visionsbärare för hela den svenska hockeyfamiljen. Det finns en enorm kraft i det här projektet, säger Anders Nilsson, VD på LiveArena.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Hur  ansträngd situationen är i Östersunds FK beskrivs av dagens fakta – klubben har fått in drygt 7,7 miljoner kr, men behöver ytterligare 11 miljoner! Sedan den 1 september har klubben lyckats samlat in7,7 miljoner kronor av de tio miljoner kronorna som föreningen behöver kortsiktigt och av de 15 miljoner kronorna som behövs långsiktigt.

Det finns ingen gata i Sverige som kan mäta sig med Evenemangsgatan i Göteborg. Sträckan mellan Scandinavium och Ullevi, med närheten till Gamla Ullevi och Valhalla är arenatätast i landet och har därtill med ett massivt utbud.

Men det finns heller ingen gata i landet som är så omdiskuterad och väcker så mycket tankar på förändring. Nu finns förslag om att riva både Ullevi och Scandinavium!

Svaneholm Open lockade med några av världens bästa spelare till den nya tennisturneringen vid slottet. Men det kom alldeles för få åskådare och arrangemanget gick back. 

Arrangörsbolaget saknar pengar och kan inte betala räkningarna, enligt Sydsvenskan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Nordea återkommer som landets ledande sponsor till tennis. Banken har en lång tradition som tennissponsor, allra senast för Nordic Light Open åren 2002–2008. Damturneringen i Båstad gällde det då, nu går banken all- in för både damtävlingen och herrturneringen, den som är en av tourens äldsta och mest populära tävlingar. Nu skaSwedish Open bli Nordea Open, en tvåveckors tennisfest sommaren 2020.

14-20 oktober vänds tennisblickarna mot Kungliga Tennishallen i Stockholm när det är dags för klassiska Stockholm Open. Nu är det klart att hela turneringen sänds på Eurosport och Kanal 9.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.