Ska sälja SVT:s hela programsponsring
Göteborgsföretaget More SPACE tecknar samarbetsavtal med SVT Sport och växer som ett av landets ledande sponsorföretag.
Det handlar om ett mycket eftertraktat avtal. More SPACE blir SVT:s partner i minst tre år och får ansvaret för att sälja programsponsring till SVT:s stora sportevenemang till och med december 2025.
Totalt handlar det om 19 stora sportevenemang med allt från Friidrotts-VM till Fotbolls EM för damer, Fotbolls VM för herrar, Junior VM i ishockey samt Vinterstudion med världscupen i Skidskytte och Ski Classics.
– Vi har sedan 2006 samarbetat med SVT Sport. Att vi nu får fortsatt förtroende i ytterligare minst tre år, känns förstås som ett erkännande på att vi gör ett bra jobb. SVT står för trovärdighet och kvalitet. Något som vi på More SPACE gärna skriver under på. Sportsändningarna på SVT har en unikt hög räckvidd via starka tittarsiffror på sina evenemang. Den miljön är en fantastisk arena att synas på för många företag, säger Lars Odbjer, VD på More SPACE.
Stark medvind
– Efter pandemin har företagens satsningar på sponsringen åter tagit fart. Men idag ställer företagen delvis andra krav på sitt sponsorskap. Nu vill man inte bara synas med sin logga på ett event, utan tydligt förknippas med de värden rättighetsinnehavaren som man valt att sponsra, står för.
– Det kan handla om att göra gemensamma CSR-aktiviteter, synas på rättighetens sociala medier eller ha gemensamma interna kick-offer, betonar Odbjer.
– De rättighetsinnehavare som vill ligga i framkant behöver öka sina resurser för att kunna möta företagens nya krav. Där kommer vi, som en brygga mellan företagen och rättighetsinnehavarna, in och som en följd av detta breddat vårt erbjudande med fler rättigheter och fler sätt att erbjuda sponsring på.
Bara under det senaste halvåret har More SPACE tecknat avtal med ytterligare fyra rättighetsinnehavare för att kunna erbjuda kunderna ett ännu bredare utbud av samarbeten.
Många nya kontrakt
Odbjer framhåller:
– Utöver SVT Sport har vi tecknat avtal med Svenska orienteringsförbundet, Svenska Basketbollförbundet och Ski Classic. Dessutom, på uppdrag av Svenska Ishockeyförbundet, skall vi leda försäljningsarbetet kring Junior-VM i Göteborg 2023/2024. Ett förtroende som vi tar oss an med stor entusiasm.
– JVM i hockey är ett av de hetaste evenemangen som finns och att det nu kommer till Sverige och Göteborg känns som en strålande möjlighet för de som vill ta den.
Idag är More SPACE ett av de främsta bolagen som erbjuder sponsring i Sverige. Målet är att bli nummer ett på marknaden för såväl rättighetsinnehavare som kunder när det kommer till att leverera resultat.
Thomas Ejderhov
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar