Framgångsrik sponsorjakt i Hammarby
Hammarby fotboll har inte bara Zlatan som ny sponsor. Nu presenteras Spendrups som ny huvudpartner och klubbens exklusiva dryckespartner.
Bajen har olika huvudpartnerskap med Sveriges största privata fastighetsägare (Stena Fastigheter), Sveriges störst bryggeri (Spendrups) och Craft som är en stor svensk spelare inom sports wear
– Att Spendrups väljer att kliva in i ett femårsavtal är ytterligare ett bevis på att Hammarby Fotboll är inne på en spännande resa med allt fler och större samarbeten knutna till klubben, säger klubbens marknadschef Patrik Blomquist.
Inför säsongen 2018 lanserade Hammarby Fotboll Bajen Bar på Colosseum under Tele2 Arena. Målsättningen var att förhöja matchdagsupplevelsen för klubbens supportrar och utöver Bajen Bar erbjöds klassiska Bajenbarer på Södermalm att bli officiella Bajenbarer under matchdagar. Arbetet med att höja matchdagsupplevelsen och samtidigt utveckla en kommunikativ plattform kring en långsiktig och hållbar dryckesrättighet har varit prioriterat för klubben. Som ett resultat av den satsningen kliver Sveriges ledande bryggeri in som huvudpartner i Hammarby Fotboll.
Under de senaste åren har Hammarby Fotbolls marknadsavdelning arbetat med att stärka klubbens varumärke. Bajen har satsat på att utveckla nya kommersiella rättigheter för att kunna attrahera fler och större partners som matchar klubbens ambitioner.
– Att Spendrups väljer att kliva in i ett femårsavtal är ytterligare ett bevis på att vi är på en spännande resa med allt fler och större samarbeten knutna till klubben., säger Patrik Blomquist, marknadschef för Hammarby Fotboll.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar