ATG och ishockey binds samman

ATG:s utveckling tar sig olika vägar – via nya spelformer och marknadsföring via nya kanaler. Nu ska ATG synas ytterligare via hockey

 

Sedan tre år är ATG en huvudsponsor till SHL. Nu blir ockdå huvudsponsor till Hockeyettan de kommande tre åren. På måndagen offentliggjordes att parterna skrivit på ett samarbetsavtal där en av punkterna är att serierna kommer gå under det nya namnet ATG Hockeyettan.

 

- Vi är glada för att ha hittat en helhetslösning med en partner som har muskler inom både spel och tv-sändningar och dessutom med en stark folklig förankring i hela Sverige, säger Ronnie Glysing, ordförande Hockeyettan.

Hockeyettan består av fyra serier (Norra, Västra, Östra och Södra) med totalt 46 lag spridda över hela Sverige. ATG engagerar 1,3 miljoner aktiva kunder runtom i landet via ATG.se, eller någon av ATG:s 2 000 spelbutiker eller 40-talet trav- och galoppbanor.

-I 45 år har vi på ATG sett hur spelet och sporten bygger varandra. Med det i ryggen plus vårt och Hockeyettans starka lokala engagemang kan vi tillsammans skapa ännu bättre sport- och spelupplevelser, säger Katarina Widman, Chief Commercial Officer på ATG.

Det blir en bombmatta med ATG-loggan. Spelbolaget får möjlighet att synas runt ligans samtliga matcher och lag.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Hur  ansträngd situationen är i Östersunds FK beskrivs av dagens fakta – klubben har fått in drygt 7,7 miljoner kr, men behöver ytterligare 11 miljoner! Sedan den 1 september har klubben lyckats samlat in7,7 miljoner kronor av de tio miljoner kronorna som föreningen behöver kortsiktigt och av de 15 miljoner kronorna som behövs långsiktigt.

Det finns ingen gata i Sverige som kan mäta sig med Evenemangsgatan i Göteborg. Sträckan mellan Scandinavium och Ullevi, med närheten till Gamla Ullevi och Valhalla är arenatätast i landet och har därtill med ett massivt utbud.

Men det finns heller ingen gata i landet som är så omdiskuterad och väcker så mycket tankar på förändring. Nu finns förslag om att riva både Ullevi och Scandinavium!

Svaneholm Open lockade med några av världens bästa spelare till den nya tennisturneringen vid slottet. Men det kom alldeles för få åskådare och arrangemanget gick back. 

Arrangörsbolaget saknar pengar och kan inte betala räkningarna, enligt Sydsvenskan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Nordea återkommer som landets ledande sponsor till tennis. Banken har en lång tradition som tennissponsor, allra senast för Nordic Light Open åren 2002–2008. Damturneringen i Båstad gällde det då, nu går banken all- in för både damtävlingen och herrturneringen, den som är en av tourens äldsta och mest populära tävlingar. Nu skaSwedish Open bli Nordea Open, en tvåveckors tennisfest sommaren 2020.

14-20 oktober vänds tennisblickarna mot Kungliga Tennishallen i Stockholm när det är dags för klassiska Stockholm Open. Nu är det klart att hela turneringen sänds på Eurosport och Kanal 9.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.