I behov av sponsorer som alla andra
MMA är högaktuellt – och omdiskuterat. Dick Klingemo, sponsoransvarig för SMMAF,har en krävande uppgift att få svenska företag att se marknadsvinster med ett samarbete.
- Att nu ett välkänt och stort företag som Fristads väljer att bli huvudsponsor för Svenska MMA-Förbundet är ett tydligt tecken på att vi avancerar i marknadsposition, anser Klingemo.
- Det här ska bli kul! Och intressant, betonar Jonatan Andersson, Marketing Operations Manager på Fristads.
Världens främsta lag
Svenska Mixed Martial Arts Förbundet (SMMAF) bildades i början av 2007 och det svenska landslaget har utsetts till världens främsta lag tre år i rad, med flera guldmedaljörer både nationellt och internationellt.
MMA har vuxit kraftigt kraftigt de senaste åren med fler tävlingar än någonsin, och sporten är på uppgång hos den breda publiken.
- För oss var det ett enkelt val att ingå sponsoravtal med SMMAF, då deras atleter är professionella idrottsmän och kvinnor som jobbar hårt, har rätt inställning och ständigt blickar framåt. Precis som Fristads, säger Jonatan Andersson, Marketing Operations Manager på Fristads.
Avtal föder förväntningar
Samarbetet innebär bland annat att företaget medverkar och syns i samband med MMA-ligan och tillsammans med landslaget.
- Vi hoppas på ett långsiktigt samarbete med målsättningen att bygga en stark relation tillsammans med Fristads. Vi ser med spänning på framtiden och har stora förhoppningar på samarbetet, säger Dick Klingemo.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar