Jätten utmanas av uppstickaren
Djurgården Hockey och ISP Sport & Marketing har nämligen ingått ett fyraårigt avtal kring försäljning som är kopplad till Djurgården Hockey och de kommersiella möjligheter som finns både på och utanför Hovet och Globen.
Först fotbollen, sedan hockeyn
Två säljare kommer att rekryteras och förstärka Djurgården Hockeys befintliga försäljningsavdelning mot företagsmarknaden medan klubben har fortsatt ansvar för huvudpartners.
- Vi är väldigt nöjda över att kunna öka samarbetet med ISP då vi sedan tidigare haft ett mindre samarbete som vi nu utvecklar, säger Djurgården Hockeys VD Jenny Silfverstrand.
Hon betonar avgörande skäl som ISP:s befintliga nätverk och deras långa erfarenhet inom försäljning. Hon har också tagit fasta på företagets lyckades försäljning för Djurgårdens fotboll.
Lagardére har tre allsvenskar
Andreas Ottermark på ISP Sport & Marketing ser fram emot att ta nästa steg i samarbetet med Djurgården Hockey.
- Djurgården Hockey är ett av idrottssveriges starkaste varumärken och det ska bli kul att ta det här klivet ihop.
Andreas Ottermark kan peka på kontrakten med både Djurgårdens Hockey och Djurgårdens fotboll.
Lagardére skrev nyligen avtal med Örebro SK som blir den tredje allsvenska fotbollsklubben som bolaget samarbetar med efter AIK och Helsingborgs IF. Dessutom finns det ett avtal med Halmstad BK i Superettan nästa år.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.