Sanktan tappar en huvudsponsor

Efter tre års samarbete väljer Stadium att gå vidare utan fotbollsprojektet ”Sanktan” i Sports Marketing -portföljen. Sponsoravtalet upphör och cuparrangörerna söker ersättare.

Från Stadium hävdas att projektet ”Sanktan” med bas i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Skåne har bidragit till företagets position inom fotboll.  Ändå vill man avsluta engagemanget.

- För oss är det ett naturligt steg att nu gå vidare med andra fotbollsprojekt inom ramen för vår strategi för att befästa vår position som marknadsledare på fotboll, säger Mattias Zingmark, Sports Marketing Manager. 

Sanktan har vuxit till ett gigantiskt arrangemang med cupmatcher i såväl Stockholm, Göteb org och Malmö.

En rad sponsorer och klubbar ingår numera i Sanktan som blir allt större för varje år. Kvällstidningarna Expressen, GT och Kvällsposten står för en kraftig exponering via olika hemsidor och cupen är världens största fotbollsturnering med stöd av att  140 000 ungdomar spelar fler än 50 000 matcher från april till oktober 2011 i Skåne, Göteborg och Stockholm.

Spelare och ledare får ett s k Sanktan-kort som ger förmåner, rabatter och möjligheter som de kan använda året runt. Det gäller allt från inträde till matcher, konserter samt andra evenemang till rabatter på produkter och utbildningar etc.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.