Stockholm marathons första titelsponsor
Nu byter loppet namn till Asics Stockholm Marathon och premiären sker i maj 2011.
Avtalet, som signerades 12 augusti 2010, ska sträcka sig över lång tid, enligt ett pressmeddelande, utan att det anges hur många år som uppgörelsen gäller.
Avtal med en majoritet
Som en av marknadens ledande aktörer för löparskor ser Asics samarbeten med maraton som en god investering. Inget annat märke kan stoltsera med det faktum att majoriteten av världens alla maratonlöpare springer i deras skor.
Företaget sponsrar redan några av världens största maratonlopp, bland annat New York Marathon, Tokyo Marathon och Paris Marathon. Nyligen skedde också en överenskommelse med Singapore Marathon.
Samarbetet gäller också träningsgruppen Team Stockholm Marathon och Premiärmilen som är officiellt testlopp samt ungdoms¬tävlingen Stockholm Mini Marathon och för Jubileumsmarathon som arrangeras den 14 juli 2012 – på dagen 100 år efter maratonloppet vid OS i Stockholm 1912.
Största avtalet i Norden
- Stockholm Marathon är en del av våra långsiktiga investeringar i varumärkets viktigaste marknad, säger Alistair Cameron, President och COO på ASICS Europe BV.
Avtalet är Asics största satsning någonsin på löpning i Norden.
- Asics är ett företag som verkligen står för maratonlöpning, säger Bengt Olsson som är ordförande i Stockholm Marathon-organisationen.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.