Åre-VM belönat på eventgala

Alpina VM i Åre vann priset för Bästa publika event 2007 vid Gyllene Hjulet,Sponsrings & Eventföreningens årliga där Sveriges bästa sponsrings- och eventprojekt belönas.

Sju priser delas ut till företag som på ett kreativt och effektivt sätt använt sponsring och/eller event i sin externa såväl som interna kommunikation i syfte att nå marknadsvinster.


Åre fick priset med motiveringen: "Visonen var att genomföra de bästa alpina världsmästerskapen någonsin med banbrytande element som adderade nya värden och upplevelser. Och visst lyckades man med det." tog
- Fantastiskt roligt, det här är slutet på en av de roligaste perioderna i våra liv. Synd att inte all de 1 750 hjältarna som genomförde VM i Åre kunde vara här i kväll. Vår affärsidé var "don´t worry be happy" pch det räckte långt, sa Lasse Lindqvist, ledande i VM-organisationen i sitt tacktal.
I motiveringen beskrevs arbetet väl: "Ett kraftfullt hästjobb där man lyckades engagera allt från gräsrotsnivå till högsta ledning. Hela Åre var integrerat i lösningen och blev en angelägenhet för hela Sverige. 563 miljoner tv-tittare från hela världe. En härlig folkfest där man ändå lyckades behålla intresset på det det som var det viktigaste - tävlingarna".

600 galagäster fanns i Globen i Stockholm och andra pristagare var Baluba Event AB via ett uppdrag för Nokia Awards 2007, louder och Microsoft för Halo 3, Sports&Brands och DHL Express Sverige för DHL Football Delivered, Greetings Sweden, PS Communication och Carlsberg för Carlsberg presents Åre 2007/Alpine World Ski Championships, Vattenfall AB, Håkanson United och National Geographic Society för Combat Climate Change samt Telia för Boten Andy.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.