Sportmedia-byrå rustar och siktar mot Europa
Sports Media-byrån Spring Media fortsätter att expandera och förstärker nu sin internationella säljorganisation via nyanställningar.
"Vi håller snabbt på att bli en verkligt global fullservicebyrå, framhåller Tobias Osmund, VD för Spring Media Group
Efter koncernens förvärv av Hogmore och Athletic Sports Group fortsätter byrån att utöka sitt internationella säljteam för att bli större globalt.
Koncernens säljteam omfattar nu mer än 20 säljare, fördelade på nio länder. David Hunt är utsedd till kommersiell direktör.
Utöka marknaden
David kommer från DAZN Broadcast Partnerships där han hade en position som VP Content and Broadcasting, och med tidigare erfarenhet från ESPN, tar Hunt rollen som Spring Medias kommersiella chef för Storbritannien och Irland.
Han får en nyckelroll när ambitionen är att Spring Media har för avsikt att skapa en större marknad, i synnerhet på Hunts hemmaplan där han har stor kunskap och erfarenhet. Det är en uttalad målsättning att driva utvecklingen inom befintliga partnerskap med Arsenal, Chelsea, Manchester City, Liverpool och DAZN.
Samtidigt har Ludvig Gårdebäck blivit utsedd till Commercial Director inom Fotboll
Gårdebäck kommer från OneFootball, med en gedigen bakgrund inom mediarättsbranschen från både köp- och säljsidan, och tar med sig en bred erfarenhet för att stödja Spring Media med affärsutveckling och regional försäljning som kommersiell direktör, fotboll. Gårdebäck har också en bakgrund frånTelia och Lagardére.
Dessutom har Maxime Devillaz utsetts till chef för försäljningsverksamheten. Efter sin tid som projektledare på Viaplay, där han hanterade nyckelprojekt som produktionen av IHF 2023 World Men’s Championships och alla ensidiga tjänster för Formel 1-säsongen, återvänder Devillaz till Spring Media som chef för försäljningsverksamheten.
Osmund förväntansfull
Dessutom har Marcus Alm rekryterats som Vice President Sales. Han är befordrad internt och får en nyskapad roll.
- Nu har vi resurser för att hjälpa innehavare av sporträttigheter att växa och bygga långsiktigt värde. Med anställningarna av David, Ludvig och Maxime och med Marcus starka ledarskap är vi rustade, säger en förväntansfull Tobias Osmund som förfogar över en personalstyrka om totalt 70 personer.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar