Ny organisation hos golfförbundet
Svenska Golfförbundet bygger om. Samtidigt anställs både en ny kommunikationschef och ny marknadschef. ”För att möta morgondagens alltmer digitala behov och dynamiska marknadsbild", som det heter. Det ska bidra till att positionera golfen ännu bättre som en av Sveriges största idrotter.
Från första januari 2019 är det som tidigare var en gemensam avdelning för marknad och kommunikation nu uppdelat i två. Marknadschef i den nya organisationen är Mathias Resare och ny kommunikationschef är Ove Ellemark. Genom satsningen ska Svenska Golfförbundet (SGF) dra nytta av digitaliseringen och det nya medielandskapet och därigenom positionera golfen ännu bättre som en av Sveriges största idrotter med närmare en halv miljon utövare.
Den tidigare chefen för marknad & kommunikation, Roger Andersson, har en ny roll för att utveckla Golfnyttan som är SGF:s arbete för att synliggöra golfens samhällsnytta inom bland annat friskvård, turism och miljö.
– Som en av Sveriges största idrotter behöver vi förbättra synligheten, nationellt och för golfklubbarna. Detta hoppas vi göra genom en förändrad marknadsstrategi, fler samarbetspartners samt att verka i fler kanaler, säger Gunnar Håkansson, generalsekreterare på Svenska Golfförbundet.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar