Idrottens Affärer expanderar

Idrottens Affärer AB fortsätter att växa. Nu tar företaget över seminarieserien Sport&Pengar som blir IA Seminarier.
Thomas Ejderhov, Idrottens Affärer, och Christian Östlund, chef vid Hotell Kung Carl vid Stureplan, är överens om att etablera IA Seminarie mitt i Stockholm.

 

Klicka här och läs mera om seminariet i Göteborg

Premiären för den nya serien blir i Göteborg den 27 maj med titeln ”Idrott – och mycket mer” med syftet att det inte räcker med bara idrott längre. Upplevelsen för besökaren på arena måste bli så mycket mer och större. 

Läsarna har tyckt

- Det är många läsare som faktiskt har uppmuntrat oss att börja med seminarier. Och även utbildning, för den delen, säger Thomas Ejderhov, ägare och chefredaktör för IA.

Efter starten i Göteborg kommer IA Seminarier till Stockholm och här har avtalet slutits med Best Western och hotell Kung Carl vid Stureplan som ska bli återkommande plats och tjäna som en klubblokal för verksamheten. Till den  2 juni är ett första seminarie planerat i Stockholm.

Till IA Seminarier har också Thomas Björn knutits. Han driver till vardags PR-företaget Kraftfull kommunikation och ska vara moderator vid alla konferenser.

Ökade med 27 procent

Idrottens Affärer har expanderat kraftigt i Sverige och har idag en framträdande ställning som oberoende mediekanal för beslutsfattare och många andra inom svensk idrott. Intresset för nyheter och kommentarer runt idrottens kommersiella expansion växer stadigt. Varje månad når IA över 50 000 läsare via www.idrottensafferer.se. Bara under fjolåret ökade antalet läsare med 27 procent. 

- Det här känns oerhört inspirerande. Förvärvet av Sport & Pengar är en viktig del av vår strategi framöver, säger Thomas Ejderhov.  

- Vi har de senaste åren byggt upp en stark position som mediekanal inom svensk idrott och nu tar vi nästa steg. Vi gör en nysatsning på konferenser och det blir nya ämnen, nya upplägg och nya platser ute i landet. Vi har många spännande idéer och vi har möts av ett stort intresse från många, inte minst de personer som är tänkta som föreläsare. 

Över 1000 deltagare

Grundaren av serien Sport & Pengar är Magnus Roos.

 - När vi startade de här nätverksseminarierna 2002 var syftet att diskutera svensk idrott ur ett kommersiellt perspektiv och det är ännu mer aktuellt idag då vi har nya arenor, flera riskbolag inom idrotten och flera aktörer som exempelvis eventbyråer och sponsorbolag. Det innebär att det hela tiden uppstår nyheter som behöver diskuteras bredare och oftare och då är IA en utmärkt kanal, menar Magnus Roos.

Han har skapat en tradition med årligen återkommande seminarieämnen som Fotboll & Pengar, Skidor & Pengar, Golf & Pengar, Ishockey & Pengar, Tennis & Pengar samt i november varje år Sport & Pengar. 

Köparen Thomas Ejderhov och säljaren Magnus Roos efter att överenskommelsen är uppnådd. 

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.