IMG Stockholm i avtal med Klitschko
IMG i Stockholm bestod en gång av en rad experter inom sponsring och eventområde, men gör sig fortfarande gällande. Senast via ett kontrakt med ryske mästarboxaren Wladimir Klitschko.
Tar stort ansvar
IMG Media har slutit avtal med KMG (Klitschko Management Group GmbH) som innebär att man bland annat ska sälja medierättigheterna för Wladimir Klitschkos titelmatcher fram till och med slutet av hans karriär.
- Det är extra roligt för IMG:s Sverigekontor att få ta ansvar för det globala samarbetet och vi ser fram emot första fighten, säger Kristian Hysén som blir i Tyskland i slutet av april 2014.
IMG Media ska även sälja arkivrättigheter för både Wladimir och hans bror Vitalis titelmatcher (från 2004 och framåt) och dessutom sköta sponsorförsäljningen för Wladimir och bevaka de kommersiella rättigheter i den aktuella arenan och staden där titelmatcherna arrangeras.
Rutinerad mästare
Wladimir Klitschko är WBA (Super), IBF, WBO (Super), IBO och The Ring Heavyweight Champion och dessutom den längst regerande IBF, WBO & IBO Heavyweight Champion i historien med flest titelförsvarsmatcher från de organisationerna.
- IMG är ett professionellt team med lång och framgångsrik erfarenhet. Jag ser det som starten på ett gemensamt partnerskap, säger Wladimir Klitschko själv.
IMG arbetar med försäljning av TV/media rättigheter, produktion, sport klientrepresentation och evenemang. Idag har IMG drygt 3 000 anställda på 130 kontor i 30 länder. Den nordiska verksamheten har kontor i Stockholm, Oslo och Köpenhamn.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.