Golftidningen Red Tee upphör
- Lågkonjunkturen har drabbat tidningens intäkter hårdare än väntat. Hur utgivningen ser ut framöver är oklart och verksamheten läggs i nuläget helt på is, säger Bonnie Geijer, som varit tidningens chefredaktör sedan starten.
Det senaste numret, juni/juli-utgåvan blir det sista som ges ut under 2009. Red Tee har kommit ut med 43 utgåvor sedan starten i december 2004 Tidningen har 42 000 läsare enligt Orvesto 2008:3 men har under sin livstid haft det kämpigt och varit ifrågasatt.
2007 såldes Red Tee till Svenska Golfförbundet för att bli en del i en större satsning på att locka fler kvinnor till golfen. Men Golfförbundet hamnade i ekonomiska problem och satsningen uteblev. Tidningen såldes därför i år till just Bonnie Geijer.
Sedan tidigare har diskuterats en sammanslagning av tidningen Red Tee och Qtee, det mycket aktiva nätverket med kvinnliga golfare. Något som nu också verkar ha lagts på is.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Anonymous (inte verifierad)
sön, 2009-06-21 01:15
1. slut på konstgjord andning.
Ja, inte ens svensk golf fick skräptidningen att komma upp i större upplaga trots att mer än hälften av upplagan skänks bort.