Fotbollskanalen vässar sajten
Största nyheten är att användarna själva kan få skräddarsydda rapporter sina favoriter, spelare som lag, via artiklar, klipp etc.
Utvecklad sajt
Fotbollskanalen har haft en given plats hos många fotbollsälskare sedan starten 2006. Nu tar sajten ett stort steg genom en komplett ansiktslyftning. Tillsammans med byrån Screen Interaction har ett nytt koncept tagits fram – helt och hållet med mobilen i fokus.
Sajten blir responsiv för att fungera över alla plattformar och Fotbollskanalens appar kommer att addera ytterligare funktionalitet till tjänsten.
En av de största nyheterna är att användarna själva kan följa de lag och spelare de är intresserade av och få en skräddarsydd upplevelse av artiklar, klipp och kommande matcher för de spelare och lag som valts.
Livestream efterfrågat
- Vi vill involvera våra användare. Genom många intervjuer har det visats väldigt tydligt att många önskar sig att kunna uppleva fotboll på sitt eget sätt, säger Tobias Rosvall, onlinechef på TV4 Sport och ansvarig för Fotbollskanalen.
Livestreamad fotboll är mest efterfrågad. Nu erbjuds TV4-gruppens liveutbud av svensk och internationell fotboll och det ska smidigare att logga in med sitt TV4 Play-konto.
- Våra användare vill personalisera sajten, men är tydliga med att de inte vill missa något av redaktionens nyhetsarbete. Fotbollskanalen är ofta nyhetsledande och genomför nu en stor granskning av över 500 makthavare inom svensk fotboll, säger Tobias Rosvall.
Mest lästa just nu
Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.