Reklamrekord, ändå förlust

Det var rekordmycket reklam i ett och samma program och totalt tittade 6 780 000 personer på TV4:s EM-sändningar. Men från TV vill man hävda att reklamintäkterna inte uppväger miljonerna som krävdes för att komma över för sändningsrättigheterna.
Det är Michael Grimborg, försäljningsdirektör på TV4, som i Dagens Media säger:

- Om man är jättehård, och ställer rättigheter mot intäkter - då räknar man inte hem det på första dagen. Men det är viktigt att se till hur varumärket TV4 byggs, att vi har tagit position som fotbollskanalen, säger Michael Grimborg, och fortsätter:
- Vi har visat hur vi ska göra den här typen av stora evenemang i framtiden.

Att Sverige slogs ut redan i gruppspelet berörde inte tv-tittarna särskilt mycket. Svenskarna ville ändå se mera av fotboll och hade skaffat sig olika favoritlag.

Totalt 6 780 000 personer har sett fyrans fotboll. 2 111 000 följde finalen Spanien-Tyskland i söndags kväll och det är faktiskt 62 procent i tittarandel.
- Vi är supernöjda. Man gör ju alltid ett estimat, och fler grejer har ramlat åt rätt håll än åt fel håll, säger
Han tar lätt på kritiken att det var för mycket reklam.
- Det blir lite löjligt om man säger att vi inte borde ha sänt reklam. Vi har faktiskt tagit ut mindre reklamtid än vi kunde ha gjort, det är ett val vi har gjort för att få mer studiotid.
Man räknar<br/>inte hem<br/>det på första<br/>dagen...
Michael Grimborg, försäljningsdirektör, TV4
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.