Sport-Expressen vill nå fler tittare
Tittarna uppskattar kanalen som har sålt reklam för runt 5 miljoner kronor.
I dag är det kabelbolagen Com hem och UPC som gäller förutom satellitbilder genom Canal Digital.
Men Sport-Expressen vill att flera människor ska få tillgång till kanalen. Det ska ske via marknätet som dock är fullt i dag. Men vid årsskiftet kan det bli ändring på tillstånden.
- Vi tyckte det var ett bra tillfälle att lämna in en ansökan, säger Magnus Malmros, vd för Sport-Expressen till Dagens Media.
Mest lästa just nu
Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.