Omfattande satsning på svensk fotboll

OBOS utökar sin satsning på svensk fotboll. Nu blir bolaget  presenting partner till Superettan och officiell partner till Allsvenskan. OBOS har valt att ta samma position i både Sverige och Norge. Superettan och OBOS Damallsvenskan i Sverige, och OBOS-ligaen och Toppserien i Norge. 

Koncernchefen Daniel Kjørberg Siraj på OBOS och Mats Enquist, generalsekreterare på Svensk Elitfotboll, är nöjda efter överenskommelsen.

Superettans nya benämning från och med 2020 blir ”Superettan presenteras av OBOS”. 

- Samarbetet med OBOS innebär att Superettan och dess klubbar får en långsiktig samarbetspartner som både förstår och uppskattar fotbollens möjligheter, säger en mycket nöjd Jan Karlsson, Försäljnings- och marknadsdirektör på Svensk Elitfotboll.. Avtalet gäller från säsongen 2020 och fyra år framåt.

- Vi  utvecklar nuvarande samarbete ytterligare, påpekar Jan Karlsson.

OBOS som är en av Nordens största bostadsutvecklare har under flera år haft en stor verksamhet i Sverige och sålde over 3100 nya bostäder i Norden under 2018, varav cirka 1300 på den svenska marknaden. Försäljningen i Sverige sker genomvarumärkena Myresjöhus, SmålandsVillan, OBOS Kärnhem och OBOS. 

Inför säsongen 2019 klev OBOS in som officiell partner till Superettan samt Svensk Elitfotboll och utvecklade också samarbetet till att omfatta svensk damfotboll.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Hur  ansträngd situationen är i Östersunds FK beskrivs av dagens fakta – klubben har fått in drygt 7,7 miljoner kr, men behöver ytterligare 11 miljoner! Sedan den 1 september har klubben lyckats samlat in7,7 miljoner kronor av de tio miljoner kronorna som föreningen behöver kortsiktigt och av de 15 miljoner kronorna som behövs långsiktigt.

Det finns ingen gata i Sverige som kan mäta sig med Evenemangsgatan i Göteborg. Sträckan mellan Scandinavium och Ullevi, med närheten till Gamla Ullevi och Valhalla är arenatätast i landet och har därtill med ett massivt utbud.

Men det finns heller ingen gata i landet som är så omdiskuterad och väcker så mycket tankar på förändring. Nu finns förslag om att riva både Ullevi och Scandinavium!

Svaneholm Open lockade med några av världens bästa spelare till den nya tennisturneringen vid slottet. Men det kom alldeles för få åskådare och arrangemanget gick back. 

Arrangörsbolaget saknar pengar och kan inte betala räkningarna, enligt Sydsvenskan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Nordea återkommer som landets ledande sponsor till tennis. Banken har en lång tradition som tennissponsor, allra senast för Nordic Light Open åren 2002–2008. Damturneringen i Båstad gällde det då, nu går banken all- in för både damtävlingen och herrturneringen, den som är en av tourens äldsta och mest populära tävlingar. Nu skaSwedish Open bli Nordea Open, en tvåveckors tennisfest sommaren 2020.

14-20 oktober vänds tennisblickarna mot Kungliga Tennishallen i Stockholm när det är dags för klassiska Stockholm Open. Nu är det klart att hela turneringen sänds på Eurosport och Kanal 9.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.