Barcelona i tvärrandigt
Den nya tröjan är inspirerad av fansen "blaugrana"-flaggor. Blaugrana är katalanska ordet för blått och rött och finns på tröjorna vid lagets hemmamatcher.
”Detta nya kit är en hyllning till klubben, fansens passion och den otroliga idrottshistorien", sa Martin Lotti, Creative Director på Nike Football.
De horisontella ränderna har tidigare förekommit i klubben i basket, rugby och friidrott medan det är premiär i fotboll.
De fyra rödbrunt vågräta ränder sticker ut på en blå bakgrund, en design som är 100 procent blaugrana. Den gyllene randen på sidorna av skjortan fortsätter ner på shorts som är i den klassiska röda FC Barcelona-färgen.
Bortatröjan är gul med röda ränder på ryggen, som en åtanke på den katalanska flaggan.
Bland fansen förekommer protester. På nätet förekom inlägg som ”Respektlöst mot klubbens identitet och historia", "En förolämpning mot vår klubb. Först sponsorn och sedan det här".
Mest lästa just nu
Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering
Inom såväl idrotten som kulturen finns en frustration över att evenemang inte värderas utifrån det värde som skapas av den mångfald av evenemang som arrangeras årligen. Även om det är lätt att tänka på Eurovisionsschlagerfinalen, Göteborgsvarvet eller Taylor Swift konserter, så är evenemang inte bara de stora arrangemangen utan det stora utbudet av allehanda event över hela Sverige – en jättelik industri. Det har blivit en industri med många entreprenörer och initiativtagare, som behöver rätt förutsättningar, via nya, efterlängtade dokumentet "Event Sverige".
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.