Blev aldrig någon jätteaffär
”Jätteaffären för Djurgården” presenterades med unika förtecken. Som ett av de första kontrakten som en allsvensk klubb har skrivit med ett utländskt företag.
Stor irritation
”Al Shaheen Group är ett multinationellt förvaltningsbolag som genom dotterbolag är inblandade i många olika verksamheter med fokus på investment banking, kapitalförvaltning och finansiella tjänster, fastighetsutveckling, sjukvård och hospitality”, var lanseringen.
I själva verket har inte Djurgården fått en enda krona.
- Irritationen är stor. Det är stor risk att det blir så, säger Gunnar Gidefeldt, kommersiellt ansvarig för Djurgården, till Sport-Expressen.
Avtalet bryts
Nu bryts troligen avtalet mellan Djurgården och Al Shaheen Group som fick företagsnamnet på både matchdräkter och hemsida som en huvudpartner.
Det var en affär med stor potential. Samarbete skulle utvecklas och många djurgårdare såg större pengar i framtiden.
Nu gör uppgifter gällande att klubben inte har fått några pengar.
"Olika sätt att göra affär"
- Det stämmer till en viss del. Men det finns andra delar i avtalet också, säger Gunnar Gidefeldt till Sport-Expressen.
- Bluff är fel ord. Jag var själv nere i Dubai och det fanns ett kontor och det fanns människor. Det handlar väl snarare om olika sätt att göra affärer i olika länder, säger Gidefeldt.
- Men det är en stor irritation och jag ska ha möte med Al Shaheen.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.