Beslutsam Charlotte Kalla i ny reklamfilm

VM i Falun nalkas, allvaret kommer allt närmare och nånstans kan man ana det när en beslutsam Charlotte Kalla har huvudrollen i Volkswagens nya reklamfilm som nu presenteras.
Tränaren Richard Grip, Anna Haag, Charlotte Kalla och Emil Jönsson medverkar i den nya reklamfilmen.

 

Färden på skidorna går just nu inte så där överdrivet bra för Charlotte Kalla. Men på måndagskvällen blev hon ändå en huvudrollsinnehavare när den nya reklamfilmen hade premiär.

Avtal sedan 2009

Inspelningen har skett tidigare och medverkande är Charlotte, Anna Haag och Emil Jönsson samt landslagets förbundskapten Rikard Grip som tillsammans ska marknadsföra nya Passat med fyrhjulsdrift, den bil som lanserades strax före årsskiftet och har redan blivit en försäljningsframgång. 

Volkswagen Sverige blev samarbetspartner till skidlandslaget 2009 och syftet var att ge just bilarna en skjuts i försäljningen.

Det svenska längdskidlandslaget är ett av landets mest folkkära och Charlotte Kalla blev nyligen utsedd till Sveriges mest populära idrottare med 37 procent av rösterna från Sportbladets (Aftonbladet) läsare.

Uppskattade

- Samarbetet med Volkswagen har varit viktigt både för mig och längdskidåkningen. Volkswagens bilar är perfekta för svenska vinterförhållanden och hjälper oss i landslaget att ta oss fram på ett säkert sätt mellan träning och tävling, som Charlotte Kalla uttrycker sig i ett uttalande.

Annika Stenlund, marknadschef på Volkswagen Sverige, påpekar:

- Att få möjlighet att använda så genuint sympatiska personer som Charlotte och hennes kompisar i vår reklam är en stor förmån.

AIK Fotboll AB:s delårsrapport, perioden januari-mars 2024, är ingen munter läsning för nyvalde ordföranden Mikael Jomer, 40 år, civilekonom och operativ chef för ett medicinteknikföretag. Han kommer närmast från förtroende uppdrag i Svarta Massan, en fristående ekonomisk förening som finns i AIK:s bakgrund.

Resultatet, drift, för perioden är minus 37,5 miljoner kronor och vd Fredrik Söderberg flaggar för att spelarförsäljningar blir nödvändiga under sommarens transfer fönster.

Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall.  De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå 

Det ideella engagemanget är ännu närvarande i svensk idrott. 
-Ja, i varje fall vad gäller orientering, utan alla frivilliga krafter vore den här tävlingen dödsdömd.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.