Se så ren han är....

Brynäs IF blir första hockeylag i Sverige med en reklamfri matchdräkt. Klubbemblemet, det klassiska Brynäsoket plus reklam föreningens nya verksamhet ”En bra start” och Unicef ska finnas på dräkten.
Niclas Andersén, lagkapten i Brynäs, tycker att den nya reklamfria dräkten är mycket snygg.

 

Till grund för allt ligger ett samarbetsavtal med Gävle kommun som ursprungligen var värt 25 miljoner kronor. Nu har andra föreningar i Gävle väckt opinion, men den kommer ett beslut i kommunfullmäktige.

Står för "Det nya Brynäs"

Dräkten som är alltså helt reklamfri kommer att bäras av både föreningens herrlag och damlag. 

- Det känns fantastiskt bra att vi nu äntligen kan offentliggöra att matchdräkten blir reklamfri. Dräkten är en markering för det nya Brynäs som växer fram, och den utvecklingsresa som vi påbörjat tillsammans med Unicef, våra partners, medarbetare, spelare, medlemmar och fans, säger Johan Cahling, vice klubbdirektör och marknadschef i Brynäs IF. 

Den reklamfria matchdräkten blir en symbol för alla barns rättigheter, och det arbete som Brynäs IF ska göra tillsammans med Unicef och som ska ske regionalt via En bra start, nationellt via klubbens bortamatcher, och globalt via Unicef.

- Brynäs hjärta klappar för barnen, och därför vill vi bidra till att stärka deras rättigheter samt ge stöd till de som behöver. Vi tror och hoppas att dräkten skapar en signal som kan öka uppmärksamheten för barns rättigheter, och bidra till att fler engagerar sig i det arbetet, säger Johan Cahling.

Gavlerinken kommer tillbaka

Samtidigt lanseras Gavlerinken, det gamla hedervärda namnet, och det innebär att Läkerol arena försvinner. Här kommer dock reklamplatserna att finnas kvar.

En av de som fick testa den nya tröjan var lagkaptenen Niclas Andersén.

- Det känns väldigt bra att vi nu får en ren och riktigt snygg tröja, säger Niclas Andersén. 

- Vår tröja har alltid varit snygg, men nu blir den ännu snyggare. Det känns också väldigt bra att ha Unicef på vår nya matchdräkt eftersom Unicef är en världsorganisation som står för en bra sak. Det tror jag också att alla företag som tidigare varit på dräkten kan hålla med om. 

Den nya matchtröjan kommer också att finnas till försäljning som replica i Brynässhopen, och för varje såld tröja går 10 procent av intäkterna till Unicef:s arbete för alla barns rättigheter.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.

Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.