Modekedjan gillar hästlukt

Nu säker sig modekedjan Gina Tricot till stallet. Falsterbo Horse Show tar nya grepp och får det framgångsrika modeföretaget som ny partner. Det innebär bl a att Gina Tricot ska designa en unik kollektion till tävlingarna i juli.

Lanseringen av de nya kläderna sker just vid tävlingarna 7-15 juli och det kan också tänkas att det blir en modeshow, mitt bland hästar och ryttare, allt för åskådarnas mer-upplevelse.

En egen kollektion

Det är den nya tidens idrott. Dvs det räcker inte med bara själva idrotten utan åskådare önskar sig mera. Och på det här viset blir skåningarna föregångare.

Som det heter i presentationen efter att Falsterbo Horse Shows Shows director, Jan-Olof ”Jana” Wannius, och Gina Tricots vd, Jörgen Appelqvist, hade hittat formerna för samarbetet - besökarna ska få en unik upplevelse.

Ambitionen är att skapa en marknadsföring och kollektion som ska leva hela året. Därför lanseras en unik modekollektion, som bland annat ska säljas via Falsterbo Horse Shows hemsida.

Nordens största utomhusevenemang

- Vi kan nu ge fantastiska mervärden för besökarna. Man kan bära med sig både Falsterbo Horse Show och Gina Tricot hela året, säger ”Jana” Wannius.

- Vi är övertygade om att den kommer att bli en ny succé, säger Jörgen Appelqvist, VD för Gina Tricot.

Falsterbo Horse Show arrangeras i juli varje år och är Nordens största utomhusevenemang inom ridsport. Tävlingen lockar både internationell toppsport med svenska och internationella toppryttare i både hoppning och dressyr.

Evenemanget har över 60 000 besökare varje år.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.