H&M i stor sponsorsatsning
H&M Lördag blir i år ett helt nytt inslag under Stockholm International Horse Show i Globen.
Annorlunda sponsorupplägg
- Vi vill bjuda den här fina tävlingens stora publik på något extra under vår dag, säger Petra Leijon af Burén, sponsoransvarig på H&M.
H&M går in som huvudsponsor till Stockholm International Horse Show.
- H&M har valt att göra ett annorlunda upplägg av sitt sponsorskap och det tycker vi känns mycket spännande, säger Ulf Rosengren, ordförande för Stockholm International Horse Show.
Klädföretagets event den speciella lördagen innefattar allt från personalens kläder till nya inslag inne på arenan. Bland annat kommer H&M-ryttarna Malin Baryard-Johnsson och Peder Fredricson att sända en webbshow live inne på arenan mellan två olika klasser.
Talkshow med Malin Baryard
- Vi brukar göra den här webbshowen live från större tävlingar, vi sänder den på facebook.com/welovehorses. Det är en talkshow där Malin och Peder intervjuar intressanta gäster och den här gången får vi flera tusen gäster i studion. Men vi ska också komma med många andra nyheter, säger Petra Leijon af Burén.
Team H&M:s Malin Baryard-Johnsson ser alltid fram mot att tävla i Ericsson Globe, i år alldeles extra mycket.
- Det känns jättekul att få jobba med H&M Lördag, vi i teamet har många idéer och jag hoppas och tror att vår dag ska bli mycket uppskattad av publiken, säger Malin som förstås gärna dessutom hoppar hem en bil i pris, precis som förra året.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.