Lyckad sponsorjakt för längdlandslaget
- Det fyraåriga avtalet ger oss ännu mera styrka att kunna utvecklas vidare som en av världens ledande längdnationer, säger längdlandslagets marknadschef Johan Sares.
Förutsättningarna för att längdlandslaget ska kunna få fram flera OS-hjältar som Charlotte Kalla, Marcus Hellner och Anna Haag har ökat.
- Detta blir en win-win-situation. Vi länkas samman med ett starkt varumärke som Team Sportia, vars profil ligger helt i linje med den vi vill ha och kan stå för i länglandslaget. Samtidigt kan Team Sportia fortsätta profilera sig som specialister på längdskidor tillsammans med våra landslagsåkare, säger Johan Sares.
Team Sportias marknadschef, Åsa Lilja, ser både affärsnyttan och energin i samarbetet:
- Det är ett härligt landslag med åkare som är fina förebilder. Vi ser stora fördelar att med deras hjälp kunna förstärka och utveckla våra butikers kunskap om, och engagemang för, längdåkning.
Mest lästa just nu
Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.