Mercedes gillar hästfolket
Mercedes-Benz Sverige var för första gången officiell bilsponsor för Falsterbo Horse Show 2009.
- Vår medverkan gav ett mycket positivt resultat och utifrån detta har vi beslutat att fortsätta vårt samarbete, säger Magnus Fager, Brand Manager, Mercedes-Benz Sverige AB.
- Genom Falsterbo Horse Show möter vi en intressant målgrupp i ett positivt sammanhang. Vi får möjligheter att visa upp vårt modellprogram under en fantastisk vecka och träffa kunder och spekulanter under avspända former.
För Falsterbo Horse Shows del innebär avtalet bland annat att Mercedes ställer ett tjugotal bilar till förfogande för shuttleservice mellan tävlingsplats och hotell för ryttare, domare med flera.
- Förra året fick vi en mycket god respons från andra sponsorer och internationella tävlingsryttare. Vi är väldigt glada över att kunna fortsätta samarbetet med Mercedes-Benz, säger Jana Wannius, Show Director, Falsterbo Horse Show.
Det nya avtalet gäller till och med 2011 med möjlighet att förlängas till 2012.
Mercedes-Benz har en lång internationell tradition som sponsor inom hästsporten. Bland annat till CHIO Aachen i Tyskland, ett av världens största och mest prestigefyllda ridsportevenemang.
Mest lästa just nu
Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.