Nike blir Tiger Woods trogen
Det är alltid samma sak när det blåser upp till kuling och mer därtill. Några drar, vissa stannar.
Accentures ansvariga har tagit beslutet att dra sig ur. Konsultfirman avslutar samarbetet med Woods efter sex år.
Sportdryckstillverkaren Gatorade var stolt över sitt samarbete med Woods, men tillkännager att de behöver göra plats i sortimentet för nyheter och därmed utgår energidrycken Tiger Focus.
Rakbladsjätten Gillette vill inte sända alla reklamfilmer där golfaren medverkar i amerikansk tv. Gillette anpassar sitt beslut efter vad som sker, alltså.
Woods har stora avtal med klocktillverkaren Tag Heuer, sportjätten Nike, teleoperatören AT&T och spelbolaget Electronic Arts. De företagen tycker än så länge att det är bäst att se vad som sker.
Två som klart deklarerar att de inte ger sig för medietrycket är Electronic Arts och Nike. Båda säger att de inte vill förändra tidigare beslut. EA:s fortsätter att marknadsföra golfspelet Tiger Woods PGA Tour och Nike som har varit en av Woods trognaste partnerförblir det även nu.
Det är en fråga om trovärdighet och hur köparna betraktar ett samarbete med något och något som ger ett tveksamt intryck hos konsumenterna. Tiger Woods själv har pengar så han klarar sig. Han är nära en miljard i intjänade reklampengar och då gäller det amerikanska dollar. En förmögenhet som ingen annan idrottsutövare har kommit i närheten utav.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.