Sponsorkontrakt sporrar Helena Lundbäck
- Jag har alltid gillat Mountain Horse:s skor så det känns jättekul att inleda ett samarbete med dem. Dessutom ska det bli spännande att få vara bollplank kring nya produkter, säger Helena Lundbäck.
Sponsoravtalet innebär bland annat att Helena ska använda företagets sko- och stövelkollektioner på tävlingsbanan och medverka i PR-aktiviteter utanför tävlingsbanan.
- Helena är en modemedveten, hårt arbetande elitidrottare med känsla för detaljer, vilket stämmer perfekt in på vår filosofi. Dessutom syns Helena mycket både i Sverige och internationellt, säger Lars Sjöswärd, som grundade Mountain Horse 1988.
-
Helena får regelbundet propåer från företag som vill förknippas med henne. Att valet föll på Mountain Horse handlar framför allt om att produkterna håller hög kvalitet och har en mängd genomtänkta detaljer som gör skillnad.
- Om man ska kunna prestera på topp, måste allt stämma. Därför är jag väldigt kräsen när jag väljer stövlar och kläder. Det ska vara snyggt och måste hålla hög kvalitet, säger Helena Lundbäck.
Mountain Horse är ett svenskt familjeföretag som grundades 1988. De egenutvecklade produkterna i form av ridkonfektion och skor designas vid huvudkontoret i halländska Vallda.
Företaget är representerat i Europa, USA, Canada, Japan, Australien och Nya Zeeland. Totalt finns ca 150 produkter i Mountain Horse sortiment. Företaget säljer årligen cirka 600 000 artiklar världen över.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.