Stadium i nytt avtal med Vasaloppet

Stadium förblir Vasaloppet troget. Parterna har nu enats om ett nytt mångmiljonavtal, det tredje i ordningen. Samarbetet inleddes 2001 och den nya uppgörelsen sträcker sig till och med 2014.

Stadium har ett starkt engagemang i Vasaloppet och driver ett mycket medvetet och aktivt partnerskap. Det gäller i alla evenemang där företaget skriver sponsorkontrakt och är något som sponsor- och evenemangschefen Mattias Zingmark är noggrann med:

"Konsten är att aktivera ett engagemang"

- Det är klart att det finns ett eller möjligtvis två projekt/evenemang till på marknaden som är riktigt intressanta. Men det handlar också om att kunna aktivera evenemangen genom alla våra marknadskanaler under långa perioder. Det kräver tid och resurser för att få utväxling och därmed axla det ansvar som krävs för att vara en god partner.

- Sponsring och Evenemang har dom senaste åren fått en allt viktigare roll i vår marknadsmix där vi har stora möjligheter att aktivera våra sponsorskap under flera månader. Jag känner att vår portfölj av stora svenska evenemang snart börjar bli full.

- Med ”Sanktan”, St:Erikscupen, som har en stark historia i Stockholm och nu rullar ut i Göteborg och Skåne på fotbollssidan samt Midnattsloppet som likaså började i Stockholm men som nu har exporterats till Stockholm, Göteborg och Köpenhamn gör vi oss gällande.

Sanktan är ett nytt varumärke som nu lanseras i landets tre största städer och omfattar 160 000 ungdomsspelare, med Expressen som motor & parner till dom lokala fotbollsförbunden.

"Inspirera till ett aktivt liv"

- Dessutom har vi våra egenproducerade arrangemang,  Stadium Golf Matchplay  och Stadium Sports Camp som är Sveriges största ungdomsläger. Med en förlängning med Vasaloppet har vi nu en fantastisk utmaning, menar Mattias Zingmark.

Sportkedjan blev en partner till Vasaloppet hösten 2001 och nu inleds den tredje avtalsperioden som gäller fram till och med 2014.

- Det är fantastiskt roligt att så här direkt efter ha avslutat en framgångsrik Vasaloppsvecka, kunna knyta till sig Stadium som partner i hela fem år framöver, säger Vasaloppets VD Jonas Bauer, lika nöjd som Stadiums vd, Gustaf Öhrn:

- Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. Vi ser Vasaloppet som ett utmärkt exempel på hur många aktiverar sig och tränar för att uppnå ett mål. Att Vasaloppet också är en arrangör av evenemang i världsklass, ger oss på Stadium den trygghet vi behöver för att gå in i långsiktiga samarbetsavtal av den här typen.
 

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.