Adidas förlänger med Blåvitt
- Att vi förlänger avtalet ytterligare tre år är ett kvitto på ett mycket framgångsrikt partnerskap på många plan. IFK Göteborg satsar på framtiden, vi tror starkt på deras unga, spännande spelartrupp och ser även många affärsmässiga möjligheter med den nya arenan, säger Henrik Bunge, nordisk vd för Adidas Group.
Ränderna går aldrig ur, som någon konstaterade på Göteborgskomiskt vis. Reebok tilläts förvisso komma in under några år på 90-talet, annars har Adidas varit den stadiga leverantören och partnern sedan 1977 då Blåvitt återvände till allsvenskan.
Den här gången ingår självklart produktsponsring till klubbens alla lag, men dessutom vill Adidas satsa på en shop i nya arenan Gamla Ullevi som invigs vid den allsvenska premiären.
Hos Blåvitt är marknadschefen Hans Lundberg belåten:
- Kontinuitet och kvalitet är två nyckelord i vår verksamhet och det gäller såväl senior- som ungdomsverksamhet. Med den nya arenan, och med allt vad det kommer att innebära, exempelvis i ökad efterfrågan av matchtröjor, känns det naturligtvis extra tryggt att ha Adidas vid vår sida.
Adidas sponsrar även Djurgården och AIK i allsvenskan.
Mest lästa just nu
Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.
Svensk Gymnastik växer - som inget annat förbund. Efter ett stort tapp under pandemin vände kurvan över antalet medlemmar i fjol och trenden håller i sig i år. Siffrorna för 2023 visar en total ökning om sex procent, eller 13 763 aktiva. inte mindre än 237 201 individer är aktiva i 924 föreningar, över hela landet. I 259 av Sveriges 290 kommuner finns minst en gymnastikförening.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.