Alecta föredrar Vasaloppet
– Det motsvarar ungefär två veckors tv-reklam. Vi bedömer att det här kommer att ge mer, säger Eric Österberg kommunikationschef på Alecta, till resume.se.
Vasaloppet associeras bland annat med folkrörelse, motion, hälsa och välmående. Det krävs också långsiktighet och målmedvetenhet för att nå framtida segrar.
– Långsiktighet och målmedveten strävan är också värden som Alecta står för. Därför är det naturligt för oss att sponsra Vasaloppet med anor från Gustav Vasa, säger Eric Österberg.
Det är ett för många företag unikt och vanskligt beslut att avstå etermedia till förmån för sponsring. Men Alecta behåller nu sin marknadsföringsbudget och ser det som ett framsteg att i stället välja levande marknadsföring.
Mest lästa just nu
Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.
Svensk Gymnastik växer - som inget annat förbund. Efter ett stort tapp under pandemin vände kurvan över antalet medlemmar i fjol och trenden håller i sig i år. Siffrorna för 2023 visar en total ökning om sex procent, eller 13 763 aktiva. inte mindre än 237 201 individer är aktiva i 924 föreningar, över hela landet. I 259 av Sveriges 290 kommuner finns minst en gymnastikförening.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.