AIK och adidas i nytt avtal

AIK Fotboll och adidas förlänger sitt avtal ytterligare fem år, till och med 2013. Utöver finansiering och produktsponsring innebär partnerskapet att adidas och AIK fortsätter arbetet med fördjupade aktiviteter utanför planen, inte minst mot supportrarna.

AIK och adidas har varit partners både rent affärsmässigt genom den gemensamma försäljningen men även kring aktiviteter som sträcker sig utanför fotbollsplanen. Under de fem kommande åren ska en del av avtalets värde öronmärkas för att utveckla de ansträngningarna.

- adidas delar kort och gott de värderingar som bygger ramen runt vår verksamhet och utvecklar dessutom produkter som hjälper våra spelare att prestera på topp, säger Charlie Granfelt, VD för AIK Fotboll AB.

Via AIK-stilen sker en rad insatser för att stävja fotbolls- och ungdomsrelaterat våld, med aktiviteter såsom föreläsningar i skolor. Bl a genomförs en s k fredagsfotboll i en rad förorter och en hel del övriga aktiviteter.

- Vi på adidas arbetar hårt med att vidareutveckla våra sponsorskap till genuina partnerskap. Vi ser det kort och gott som vår huvuduppgift att hjälpa våra samarbetspartners att uppnå sina mål - såväl sportmässiga som affärsmässiga, säger Henrik Bunge, VD adidas Norden.
 

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.