AIK och adidas i nytt avtal
AIK och adidas har varit partners både rent affärsmässigt genom den gemensamma försäljningen men även kring aktiviteter som sträcker sig utanför fotbollsplanen. Under de fem kommande åren ska en del av avtalets värde öronmärkas för att utveckla de ansträngningarna.
- adidas delar kort och gott de värderingar som bygger ramen runt vår verksamhet och utvecklar dessutom produkter som hjälper våra spelare att prestera på topp, säger Charlie Granfelt, VD för AIK Fotboll AB.
Via AIK-stilen sker en rad insatser för att stävja fotbolls- och ungdomsrelaterat våld, med aktiviteter såsom föreläsningar i skolor. Bl a genomförs en s k fredagsfotboll i en rad förorter och en hel del övriga aktiviteter.
- Vi på adidas arbetar hårt med att vidareutveckla våra sponsorskap till genuina partnerskap. Vi ser det kort och gott som vår huvuduppgift att hjälpa våra samarbetspartners att uppnå sina mål - såväl sportmässiga som affärsmässiga, säger Henrik Bunge, VD adidas Norden.
Mest lästa just nu
Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.