Golftjejer marknadsför svenskt mode

Europas bästa golftjejer ska åter marknadsföra svenskt dammode internationellt. Det sker vid Solheim Cup, prestigemötet mellan USA och Europa, som spelas vartannat år och härnäst gäller den 17-23 augusti 2009 utanför Chicago.

Nyligen besökte det europeiska lagets nyutnämnda kapten, engelskan Alison Nicholas, Borås och modeföretagen Pret á Porter och Oscar Jacobson för att gå igenom de nya kollektionerna:

Bengt-Olof Moberg marknadschef vid Oscar Jacobson Corporate är mycket nöjd med att Solheim Cup förnyat avtalet:

- Vi är både glada och stolta över att vi fått förtroendet igen, trots stenhård konkurrens. För Oscar Jacobsons del handlar det om kläder och accessoarer för spelarnas caddies. Det blir två alternativa uppsättningar som de ska ha på sig vid bl.a. invigningsceremonin, en svart kavaj och uddabyxa samt en hel kostym, med slips, skjorta, bälte och näsduk.

Prêt à Porter visade upp två kollektioner som ska bäras under den ceremoniella delen och en som ska användas vid galamiddagen:

- Vi har byggt kollektionen lite mer färgglatt i år, där den gula färgen finns med för första gången. Samtliga plagg kommer från vår ordinarie kollektion för 2009. De plagg som ska bäras utanför banan under ceremonierna är en kavaj, linnebyxa och sidenblus. Under galamiddagen ska tjejerna ha en satängdress där de kan välja antingen kjol eller byxa till.

Alison Nicholas säger att hon värdesätter att kollektionerna är tillverkade i lätta material, säger Ingrid Fröjdlund-Sjögren, designer vid Prêt a Porter.

Totalt rör det sig om 15 spelare och lika många caddies som ska göra PR för svenskt mode.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.