Elitloppet och Cosmopol går samman

En efter en har de trillat in – med sina respektive motiveringar. Solvalla har haft framgång i ansträngningarna att hitta huvudsponsorer till Elitloppet. Den årliga folkfesten som i år avgörs för den 57:e gången genomförs den 23-25 maj.

Swedbank, Toyota och Din Del kom först och nu står det också klart att Casino Cosmopol blir en huvudsponsor.

Sponsorbearbetningen är en del av den nydaning Elitloppet står inför, där nytänkande och affärsnytta genomsyrar evenemanget. Tillsammans ska parterna utveckla turistnäringens upplevelseutbud.
Elitloppet är en av de mest publika upplevelserna i Stockholm. Evenemanget, som varar över tre dagar, lockar publik från hela världen, och är en av de händelser som bidrar till störst intäkter till Stockholms besöksnäring.
Elitloppshelgen har sedan Casino Cosmopol öppnande i Stockholm 2003 varit kasinots bäst besökta helg, där man tydligt kan känna av Elitloppsstämningen. Förra året hade Casino Cosmopol drygt 7 000 besök under tävlingshelgen.
- "Att Casino Cosmopol kliver in som aktiv aktör på det största evenemanget svensk travsport har, är säkert inte förvånande för många. Vi har nu hittat en samarbetsform där vi båda kan maximera affärsnyttan oss emellan, och vi kan samtidigt bidra till en ökad aktivitet gentemot turistnäringen, säger Solvallas VD Stefan Lundborg.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.