Stadium satsar på Djurgården
– Vi fortsätter vårt engagemang i Djurgården därför att det är en av Sveriges mest framgångsrika herrlag under 2000-talet och ett av de starkaste varumärkena inom svensk idrott. Som marknadsledande inom sport- och detaljhandeln vill vi jobba tillsammans med ledande sport- och idrottsföreningar i Sverige, säger Ulf Eklöf, vd för Stadium.
Stadium och Djurgården Fotboll har samarbetat i fem år och med det nya avtalet fördjupas samarbetet med större engagemang, större exponering och fler gemensamma aktiviteter. I samarbetet ingår bland annat medlemskvällar i butikerna och att Stadiums logotyp är med på matchtröjorna.
- Vi planerar att växla upp vårt långsiktiga samarbete ytterligare med fler gemensamma aktiviteter både i samband med matcherna då Stadium ”flyttar in” på Stadion och i butikerna då Djurgårdsspelarna kommer på besök och träffar kunderna, säger Jenny Furtenbach, vd för Djurgården Fotboll Försäljning AB.
Enligt Xtremes omfattande undersökning visades Stadiums logotyp (på Djurgårdens matchtröjor) i svensk tv under 3 timmar och 19 minuter för totalt 35 915 000 tittare under säsongen 2007.
Mest lästa just nu
Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.
Svensk Gymnastik växer - som inget annat förbund. Efter ett stort tapp under pandemin vände kurvan över antalet medlemmar i fjol och trenden håller i sig i år. Siffrorna för 2023 visar en total ökning om sex procent, eller 13 763 aktiva. inte mindre än 237 201 individer är aktiva i 924 föreningar, över hela landet. I 259 av Sveriges 290 kommuner finns minst en gymnastikförening.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.