Nestea titelsponsor för volleytour

I sommar är det premiär för Swedish Beach Tour och nu är det klart att Nestea blir ny titelsponsor. Nestea är ett varumärke inom The Coca-Cola Company och samarbetet med svensk beachvolley är ett led i att göra produkten mer känd i Sverige. Touren får nu namnet Nestea Swedish Beach Tour.
Nestea Swedish Beach Tour kommer att turnéra runt och besöka nio städer från Malmö i söder till Piteå i norr. Touren inleds på Vaksala torg i Uppsala på nationaldagen den 6 juni och efter mer än 30 evenemangsdagar sker avslutningen på Stora Torg i Halmstad den 14-16 augusti. Deltävlingarna arrangeras på tillfälligt uppbyggda arenor med läktare för ett par tusen åskådare och innehållandes ca 225 ton sand. Majoriteten av spelplatserna ligger på centrala torg, men touren besöker även ett par klassiska ständer som Skrea strand och Pite havsbad. Målet är att deltävlingarna totalt ska locka 125-150 000 besökare.

 

På Nestea Swedish Beach Tour kommer Sveriges bästa dam- och herrrspelare att göra upp om ära och en halv miljon kr i prispengar i konkurrens med utländska lag. Hälften av deltävlingarna kommer att sändas i TV4 Sport och totalt blir det minst 24h timmar vid 12 tillfällen i kanalen.

   
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.

Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Svensk Gymnastik växer - som inget annat förbund. Efter ett stort tapp under pandemin vände kurvan över antalet medlemmar i fjol och trenden håller i sig i år. Siffrorna för 2023 visar en total ökning om sex procent, eller 13 763 aktiva. inte mindre än 237 201 individer är aktiva i 924 föreningar, över hela landet. I 259 av Sveriges 290 kommuner finns minst en gymnastikförening.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Pengar i en folkrörelse, är det förenligt, i synnerhet vid behovet av miljoner. Och, räcker de kommersiella krafterna till i vårt land?
Ledande frågor när Center for Sport and Business på Handelshögskolan hade sin partnerdag.   Framtidsfrågor utmanade de närvarande som skulle försöka ta ställning. Ämnet är gränslöst, åsikterna och svaren likaså.
Det här är helgen då trav gäller för 100 000-tals svenskar. Solvalla invaderas av entusiaster och det uppstår en mycket speciell atmosfär med spel och, tävling och den spänning som det leder till.
Närmare 1,5 miljoner svenskar samlas årligen kring travet, en sport som förknippas med gemenskap och tradition som förts vidare över generationer. Inför årets stora travhelg, Elitloppet, vill ATG dessutom rikta nytt ljus åt travets betydelse i svensk historia. 

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.