Hammarby får ny tröjreklam
- Finlux är tillbaka med kraft på den nordiska marknaden och det vill vi visa genom samarbetet med Hammarby. För att slåss i den högsta toppen behöver varumärket stärkas och därför är det helt rätt att synas med ett av Sveriges bästa och populäraste lag, säger Jörgen Hjort, vice VD Vestel Scandinavia.
- Stora varumärken från hemelektronikbranschen har varit ovanliga i svensk klubbfotboll, men det är en bransch som ökat enormt under de senaste åren och vi är naturligtvis nöjda att man ser Hammarby som partner, säger Patric Ljungström, marknadschef Hammarby Fotboll AB.
Avtalet innebär att Unicef-loggan försvinner från bröstet på spelartröjorna. Men samarbetet mellan Unicef och Hammarby upphör dock inte.
Mest lästa just nu
Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.