Zlatan gör reklam för Volvo

Volvo har lyckats med en reklamkupp. Företaget har fått Zlatan Ibrahimovic att köra Volvo. Ett stort sponsoravtal med Inter har öppnat vägen, men Zlatan har överraskat igen och kör inte alls den bil man förmodar.
När Zlatan fick chansen valde han en Volvo C30 T5. Möjligen tänkte han och sambon, Helena Seger, att det var bra med en smidig shoppingbil. Dessutom innehåller garaget sedan tidigare bl a en Ferrari. Nu blev hans val en kontrast till lagkompisarna där majoriteten föredrog jeepen, dvs Volvo XC90 med maximal utrustning. Spelare och ledare fick välja fritt bland modellerna. Även tränaren Robert Mancini föll inför den exklusiva jeepen, men valde att komplettera med en sportversion.

 

Volvo Auto Italia har hittat ett smart avtal som ger bra exponering i Italien. Företaget har blivit officiell billeverantör och har nu kontrakt med fem klubbar. Förutom Inter gäller det Bologna, Palermo, Udinese och Chievo. Det är Volvos italienska dotterbolag som har uppnått bra exponering tack vare de här avtalen.
- Vi är verkligen mycket nöjda med partnerskapet med FC Internazionale. Och inte bara eftersom det handlar om italienska mästarna. Vi är mycket entusiastiska över värdegemenskapen mellan Volvo och FC Internazionale, säger Michele Crisci, vd för Volvo Auto Italia.

Under 2007 såg Volvo Personvagnars sponsorportfölj ut så här:

Segling
Volvo Ocean Race
Volvo ISAF Youth Championship
Volvo City Sailing (pilot 2008)

Golf
Volvo Masters Andalucia
Volvo China Open
Volvo Masters of Asia
Volvo Masters Amateur

Kultur
Nobelstiftelsen
Göteborgsoperan
Göteborgs Symfoniker
Svenska ostindiefararen Götheborg

Motorsport
Lag i Swedish Touring Car Championship

Övrigt
Officiell bil för idrottsarrangörerna (ispo Tyskland)
Volvo SportsDesign Forum (ispo)
Volvo SportsDesign Award (ispo)
Gothenburg Horse Show

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.

Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Svensk Gymnastik växer - som inget annat förbund. Efter ett stort tapp under pandemin vände kurvan över antalet medlemmar i fjol och trenden håller i sig i år. Siffrorna för 2023 visar en total ökning om sex procent, eller 13 763 aktiva. inte mindre än 237 201 individer är aktiva i 924 föreningar, över hela landet. I 259 av Sveriges 290 kommuner finns minst en gymnastikförening.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Pengar i en folkrörelse, är det förenligt, i synnerhet vid behovet av miljoner. Och, räcker de kommersiella krafterna till i vårt land?
Ledande frågor när Center for Sport and Business på Handelshögskolan hade sin partnerdag.   Framtidsfrågor utmanade de närvarande som skulle försöka ta ställning. Ämnet är gränslöst, åsikterna och svaren likaså.
Det här är helgen då trav gäller för 100 000-tals svenskar. Solvalla invaderas av entusiaster och det uppstår en mycket speciell atmosfär med spel och, tävling och den spänning som det leder till.
Närmare 1,5 miljoner svenskar samlas årligen kring travet, en sport som förknippas med gemenskap och tradition som förts vidare över generationer. Inför årets stora travhelg, Elitloppet, vill ATG dessutom rikta nytt ljus åt travets betydelse i svensk historia. 

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.