Team Sportia Blåvitts huvudsponsor

IFK Göteborg har klart med ytterligare en ny huvudsponsor inför 2008. Team Sportia har tecknat ett treårsavtal med svenska mästarna och därmed är har klubben nått sitt mål om fem ledande huvudsponsorer.
Tidigare i höst gjorde IFK Göteborg klart med Kia som en ny huvudsponsor. Nu ingår även Team Sportia i den gruppen.

IFK Göteborg har under fem år haft Team Sportia som officiell sportkedjepartner. Nu utökas och förstärks samarbetet i och med att Team Sportia blir en av IFK Göteborgs fem huvudsponsorer inför 2008.
- Team Sportia är en mycket spännande sportkedja som satsar på fotboll och föreningsliv och att ha dem som partner till IFK Göteborg känns både bra och naturligt, säger Hans Lundberg, marknadsansvarig i IFK Göteborg.
Avtalet innebär bland annat att Team Sportia även de närmaste tre åren ska leverera material till IFK Göteborg. De kommer dessutom att exponeras på matchdräkten från 2008. Tillsammans driver Team Sportia och IFK även en fotbollsskola. Samarbetet ska också hjälpa IFK Göteborg att ta ytterligare steg mot att bli ledande inom souvenirförsäljning.
- Det faktum att IFK Göteborg satsar väldigt mycket på sina ungdomar ligger helt i linje med våra värderingar och vad vi vill stå för, säger Robert Kindstrand, marknadschef på Team Sportia.
Övriga fyra huvudsponsorer är ICA, Kia, Adidas och SKF.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.