Puma vill satsa på tvillingarna

Jenny Kallur får stort sponsorkontrakt. Hon blir Pumas ansikte medan systern Susanne är knuten till Nike – än så länge.
Puma gör en global satsning på att sälja sportutrustning och under närmaste fyra åren ska Jenny vara affischnamnet.
– Det här är det klart största kontrakt jag skrivit på, säger Jenny till Dagens Nyheter.

Hon vill inte berätta om storleken på avtalet, men är oerhört nöjd.:
- .Det gör att jag kan satsa helhjärtat utan att behöva vara orolig för ekonomin
Tidigare när hon har pluggat har hon tvingats räkna noggrant på alla resor och andra utgifter för at få pengarna att räcka.

Rutger Hagström på Puma förklarar varför Puma valde just Jenny när hon ändå inte har nått flera internationella framgångar.
– Hon är bra på banan. Hon är en glad och positiv tjej som är bra med media.

Jennys agent Fredrik Granting tillägger.
– Puma är intresserade av personligheter och tror att de kan bygga sitt varumärke över hela världen på Jenny.

Det är ingen vågad gissning att Puma avser att skriva avtal med systern Susanne nästa år när hennes kontrakt med Nike upphör.
Därmed skulle  tvillingarna Kallur bli Pumas vinnande duo inför VM i Osaka 2007 och OS i Peking 2008. 

Ett vinnande koncept eftersom företaget tidigare har valt att lansera tvillingar i världseliten – de amerikanska tennissystrarna Serena och Venus Williams.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.