Hockeystjärnor i räddningskampanj
Kristin Kaspersen, programledare på TV4, är initiativtagare till insamlingen och hon tog själv kontakt med de svenska NHL-proffsen.
- När jag ringde till spelarna och frågade om de ville hjälpa till att samla in pengar så sa de "självklart, säg vad vi kan göra" och så skickade de över tröjorna direkt. Det var roligt att de var så på. Några av dem har ju lite annat att tänka på, nu inför säsongsstarten. Hoppas att vi får in riktigt bra bud på tröjorna. De som drabbats av översvämningen i Pakistan behöver varenda krona, säger Kristin Kaspersen.
Tröjorna kommer att säljas på auktionssajten Tradera.se och ligger ute till den 25 september. Alla intäkter från auktionen går till Röda Korsets insamling för Pakistan.
- Vi är glada att fler stödjer vår insamling. Att vi får sälja några av Sveriges största hockeyspelares tröjor visar att alla kan bidra på sitt sätt. Nu håller vi tummarna och hoppas att svenska folket budar rejält, hjälpbehovet i Pakistan är enormt.
Mest lästa just nu
Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering
Inom såväl idrotten som kulturen finns en frustration över att evenemang inte värderas utifrån det värde som skapas av den mångfald av evenemang som arrangeras årligen. Även om det är lätt att tänka på Eurovisionsschlagerfinalen, Göteborgsvarvet eller Taylor Swift konserter, så är evenemang inte bara de stora arrangemangen utan det stora utbudet av allehanda event över hela Sverige – en jättelik industri. Det har blivit en industri med många entreprenörer och initiativtagare, som behöver rätt förutsättningar, via nya, efterlängtade dokumentet "Event Sverige".
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.