British Opens egen paketlösning
Det är UPS, United Parcel Service, som levererar 500 000 dollar per år i tre år till The Open, golfens äldsta och mest prestigefyllda tävling.
Idrottens Affärer beskrev tidigare sponsorproblemen för tävlingen som gick ut med ett upprop till alla klubbar i Skottland om att hitta mer publik för att täcka sponsorbortfallet.
Samtidigt har UPS, som sponsrar en mängd golftävlingar, lagt till europeiska stjärnorna Lee Westwood och Pablo Larrazabal som ambassadörer för sitt varumärke. 300 000 dollar är ett sådant kontrakt värt.
Westwood är nummer 15 i världen, Ryder Cup-spelare och segrare 18 gånger i olika proffstävlingar, Larrazabal har vunnit Franska öppna mästerskapen och utsågs till årets rookie på europatouren i fjol. (SportsPro)
Mest lästa just nu
Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.