Frölunda byter reklambyrå
För scp är Frölunda Hockey Club en prestigekund.
-Vi är stolta över att vi fått uppdraget att jobba med Frölundas marknadskommunikation. Klubbens varumärke är enligt flera undersökningar det starkaste i Elitserien och ett av de starkaste inom idrottsrörelsen. Det är en utmaning som vi gillar, säger Toomas Tartu, projektledare på scp reklambyrå.
Marknadsföringen av klubben ska fokusera på publikens känslor och begreppet ”Hockey känns” kommer att vara det genomgående temat.
- Hockey är väldigt mycket känslor och det vill vi ta vara på. scp lyckades fånga känslorna i både bild, form och språk på ett sätt som vi gillade, säger Anders Nilback.
Mest lästa just nu
Fotbollskanalen och TV4 Play. har försäkrat sig om TV-rättigheterna till Gothia Cup. Det är blir självklar succé. eftersom fotbollen från världens största ungdomsturnering ofta bjuder på sevärda och tekniska matcher med entusiastiska spelare.
I år vill dock ödet att turneringen inleds samma dag , 14 juli, som EM-finalen spelas i Berlin
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.