Frölunda byter reklambyrå

"Hockey känns" är nytt tema i marknadskommunikationen. Frölunda Hockey Club byter reklambyrå och satsar på känslor. Efter höstens pitch blir Göteborgsbaserade scp Frölundas nya reklambyrå.
- scp hade både höjd och bredd i sitt strategiska tänk och en spets i kreativiteten som vi fastnade för, säger Anders Nilback, Marknadschef för Privatkunder hos Frölunda Hockey Club, och ansvarig för höstens pitch.
För scp är Frölunda Hockey Club en prestigekund.
-Vi är stolta över att vi fått uppdraget att jobba med Frölundas marknadskommunikation. Klubbens varumärke är enligt flera undersökningar det starkaste i Elitserien och ett av de starkaste inom idrottsrörelsen. Det är en utmaning som vi gillar, säger Toomas Tartu, projektledare på scp reklambyrå.
Marknadsföringen av klubben ska fokusera på publikens känslor och begreppet ”Hockey känns” kommer att vara det genomgående temat.
- Hockey är väldigt mycket känslor och det vill vi ta vara på. scp lyckades fånga känslorna i både bild, form och språk på ett sätt som vi gillade, säger Anders Nilback.
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Fotbollskanalen och TV4 Play. har försäkrat sig om TV-rättigheterna till Gothia Cup. Det är blir självklar succé. eftersom fotbollen från världens största ungdomsturnering ofta bjuder  på sevärda och tekniska matcher med entusiastiska spelare.

I år vill dock ödet att turneringen inleds samma dag , 14 juli, som EM-finalen spelas i Berlin

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.