Förstärker sponsring och events
Efter tio års verksamhet som rådgivare inom sponsring och events ska Tango finnas hos McCann-gruppen. Tango flyttar in hos Momentum för att arbeta med hela byrågruppens kunder på ett nordiskt perspektiv.
Sponsring och events växer fortfarande enligt IRMs (Institutet för Reklam och Mediestatistiks) årliga mätningar. Det senaste helåret (2006) var tillväxttakten ca 14 procent för sponsring och events att jämföra med snittet på samtliga medier som låg på 9,5 procent. Endast internet har en snabbare tillväxttakt och bland enskilda medier är det bara dagspress som idag är större än sponsring och event tillsammans. De senare står idag för hela 11,5 procent av svenska företags reklaminvesteringar.
- Det här ska bli oerhört spännande. Vi har verkat fristående på marknaden under 10 års tid och ser fram mot att få tillföra vår kompetens i större sammanhang. Fortfarande är det bara ett av fyra företag som arbetar riktigt strategiskt med sin sponsring, säger Anders Lindén, VD för Tango
Mest lästa just nu
Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.