Golfförbundet köper damtidning

Svenska Golfförbundet köper Red Tee, golfmagasinet för kvinnor, och växer som medialeverantör. Förbundet är också utgivare av tidningen Svensk Golf och sajten Golf.se.

 

– Golf är redan en av de största kvinnoidrotterna i Sverige, men detta förvärv är en viktig pusselbit i satsningen att få ännu fler kvinnor att ta till sig vår sport. Vårt mål är att lika många kvinnor som män spelar golf i framtiden, skriver Mats Enquist, generalsekreterare på Svenska Golfförbundet, i ett pressmeddelande.
Red Tee har lyckats attrahera golfspelande damer sedan starten 2004 och har kommit ut med inte mindre än elva nummer årligen. Som chefredaktör fortsätter Bonnie Roupé som startade Red Tee tillsammans med Sylvia Wahlström. I köpet ingår även  sajterna Redtee.se och Redteemagazine.com.
– Red Tee är ett mycket starkt varumärke bland golfande kvinnor, som är en viktig målgrupp för golfförbundet och våra medlemsklubbar. Red Tee kommer att bli grunden för golfens damsatsning under kommande år, säger Mats Enquist.



 

 
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.