Golfförbundet köper damtidning
Svenska Golfförbundet köper Red Tee, golfmagasinet för kvinnor, och växer som medialeverantör. Förbundet är också utgivare av tidningen Svensk Golf och sajten Golf.se.
– Golf är redan en av de största kvinnoidrotterna i Sverige, men detta förvärv är en viktig pusselbit i satsningen att få ännu fler kvinnor att ta till sig vår sport. Vårt mål är att lika många kvinnor som män spelar golf i framtiden, skriver Mats Enquist, generalsekreterare på Svenska Golfförbundet, i ett pressmeddelande.
Red Tee har lyckats attrahera golfspelande damer sedan starten 2004 och har kommit ut med inte mindre än elva nummer årligen. Som chefredaktör fortsätter Bonnie Roupé som startade Red Tee tillsammans med Sylvia Wahlström. I köpet ingår även sajterna Redtee.se och Redteemagazine.com.
– Red Tee är ett mycket starkt varumärke bland golfande kvinnor, som är en viktig målgrupp för golfförbundet och våra medlemsklubbar. Red Tee kommer att bli grunden för golfens damsatsning under kommande år, säger Mats Enquist.
Mest lästa just nu
Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.