Skidförbundets PR-show för häftig åkning

Det är dagarna då Stockholms Stadion förvandlas till ett eldorado för alla som gillar häftig skidåkning. Med hjälp av runt 600 kubikmeter snö och en 33 meter hög och hundra meter lång skidramp skapas Winter Jam. I år med Stadium som återvändande huvudsponsor.

Det här är Svenska Skidförbundets stora PR-nummer för häftig skidåkning. Det sker mitt i huvudstan och uppemot 20 000 åskådare kommer till Stadion under de här novemberdagarna.

På Skidförbudnets uppdrag

2005 fick dåvarande MårdHagen, i dag Louder, uppdraget av Svenska Skidförbundet att organisera en världscuptävling i snowboard.

Fem år senare har det blivit en attraktion och en självklar mötesplats för alla som gillar skjumps i alla former. Ju högre, ju mera våghalsigt, desto bättre.

Den 20 november är det åter dags för ett av Sveriges största återkommande publika evenemang med fri entré.

För femte året i rad utlovas folkfest med imponerande tävlingsmoment i ”big air” i snowboard samt i skidtävlingen Peak Performance King of Style. Dessutom musik, prova-på-aktiviteter och Sveriges enda vintersportmässa.

Stadium ville återvända

Stadium blir ny titelsponsor för evenemanget och det innebär att sportvarujätten återkommer efter några års bortavaro.

- Stadium är en perfekt partner som både kan tillföra mycket till arrangemanget och samtidigt dra nytta av allt det positiva utfall som genereras, säger Ulf Mård på Living Marketing-byrån Louder som arrangerar actiongalan.

- Winter Jam har på fem år etablerat sig som en av världens bästa citytävlingar men också ett av Stockholm och Sveriges mest mediala event, vilket självklart gör det intressant för oss som aktör inom sport- och sportmode, menar Lars Johan Strand, Marknadschef på Stadium.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.

Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Svensk Gymnastik växer - som inget annat förbund. Efter ett stort tapp under pandemin vände kurvan över antalet medlemmar i fjol och trenden håller i sig i år. Siffrorna för 2023 visar en total ökning om sex procent, eller 13 763 aktiva. inte mindre än 237 201 individer är aktiva i 924 föreningar, över hela landet. I 259 av Sveriges 290 kommuner finns minst en gymnastikförening.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Pengar i en folkrörelse, är det förenligt, i synnerhet vid behovet av miljoner. Och, räcker de kommersiella krafterna till i vårt land?
Ledande frågor när Center for Sport and Business på Handelshögskolan hade sin partnerdag.   Framtidsfrågor utmanade de närvarande som skulle försöka ta ställning. Ämnet är gränslöst, åsikterna och svaren likaså.
Det här är helgen då trav gäller för 100 000-tals svenskar. Solvalla invaderas av entusiaster och det uppstår en mycket speciell atmosfär med spel och, tävling och den spänning som det leder till.
Närmare 1,5 miljoner svenskar samlas årligen kring travet, en sport som förknippas med gemenskap och tradition som förts vidare över generationer. Inför årets stora travhelg, Elitloppet, vill ATG dessutom rikta nytt ljus åt travets betydelse i svensk historia. 

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.