Här är idrottens nya marknadsföring
Kyocera är huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet och lät Tre Kronors målvaktshjälte Viktor Fasth videochatta med fans på Google+ inför Oddset Hockey Games.
Ett pilotprojekt
- Vi ser detta som ett intressant pilotprojekt och för oss är det viktigt att nyttja vårt sponsorskap av svensk hockey till max, säger Barbara Powell, sponsoransvarig på Kyocera Sverige.
Google+ lanserades under 2011 och har redan över 90 miljoner användare världen över.
Ett av de mest uppmärksammade verktygen är videochatten ”Google+ hangouts som gör det möjligt att umgås med upp till tio personer direkt via sin webbläsare eller mobil".
Stora möjligheter
Under senaste veckorna har flera hangouts skett med t.ex. Barack Obama och David Beckham.
- Google+ kommer att bli allt viktigare för marknadsföring under året, inte minst genom hangout-funktionen. Här ser vi en potential, både vad det gäller marknadsföring, kundservice och internt, säger Anders Bergmark, kundansvarig på kommunikationsbyrån Isobar.
Bakom aktiviteten ligger byråerna Isobar respektive JJP. Kyocera Mita är ett av världens ledande företag inom dokumentlösningar för kontor.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.